.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دفاع تمام قد رييس جمهور از بقايي
دفاع تمام قد رييس جمهور از بقايي

رييس جمهوري با اشاره به تلاش كشورهاي جهان در زمينه فراهم آوردن امكانات و زيرساخت‌هاي مورد نياز توسعه گردشگري اظهار داشت: عده‌اي مي‌گويند سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مجوز ساخت هتل مي‌دهد و اين را جرم تلقي مي‌كند كه اگر اين اقدام جرم است ما به آن افتخار مي‌كنيم.

به گزارش شمال نيوز به نقل از فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور پيش از ظهر امروز چهارشنبه طي سخناني در مراسم توديع و معارفه رؤساي قديم و جديد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين سازمان را يكي از مهمترين سازمان‌هاي كشور خواند و اظهار داشت: اگر بخواهيم به لحاظ كيفي ارزيابي داشته باشيم حتماً سازمان ميراث در صدر اهميت قرار مي‌گيرد چرا كه هر سه بخش كار سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كار فرهنگي است و فرهنگ نيز اساس حيات و بالندگي انسان است.

وي با بيان اينكه انسان داراي جسم و روح است و روح از جسم برآمده اما آسماني است،‌ اظهار داشت: جسم‌مان نيازمند هوا است كه اگر لحظاتي قطع شود، مي‌ميرد. فرهنگ نيز فضاي انساني و لطيفي است كه روح ما در آن زندگي مي‌كند. فرهنگ، حلقه ارتباط روح انسانها با يكديگر است.

رئيس‌جمهور تأكيد كرد: هر اثري كه معنا و مفهومي به خود گرفته حتماً اثر فرهنگي است.

احمدي‌نژاد در خصوص اهميت صيانت از ميراث فرهنگي خاطرنشان كرد: اصولاً فرهنگ يك مقوله دفعي و لحظه‌اي نيست بلكه يك جريان مستمر است.

وي ادامه داد: همانطور كه هويت انسان جرياني مستمر است نمي‌شود ملت يا انساني يك دفعه هويت و موجوديت پيدا كند. يك عقبه و ريشه دارد كه ميراث فرهنگي در حكم ريشه و شناسنامه يك ملت و انسان است. البته اين حرف به معناي اين نيست كه هر اتفاقي در گذشته افتاده مورد تاييد است و بايد تكرار شود.

رئيس جمهور صيانت از ميراث فرهنگي را صيانت از هويت و موجوديت يك ملت دانست و گفت: اين حرف به معناي ناسيوناليسم نيست بلكه به معناي حفظ سكويي است كه يك ملت براي بالا رفتن بايد به آن تكيه كند.

احمدي‌نژاد افزود: ملت‌هايي كه ريشه ندارند يا فاقد عقبه فرهنگي شناخته شده‌اي هستند، ملت‌هايي جعلي‌اند كه يكي از اين‌ها رژيم صهيونيستي است. چنين ملتي جز فساد، انحراف و قتل و غارت كار ديگري نمي‌تواند بكند.

" داريم كساني كه با كشف سرزمين ديگران و كشتار مردم بومي بدون هويت تاريخي و فرهنگي تلاش كردند كشوري را درست كنند كه بايد گفت آنها نمي‌توانند در نقطه تعادل انساني حركت كنند. "

وي با بيان اينكه حفظ ميراث فرهنگي در واقع حفظ موجوديت و ترسيم خط آينده است، تاكيد كرد: بعضي از آدم‌هاي جاهل وقتي ميراث فرهنگي را حفظ و بر آن تاكيد مي‌كنيم آن را بي‌ارزش مي‌نامند و مقابله مي‌كنند و بعضي‌ها از جهالت، حكم از بين رفتن اين ميراث را مي‌دهند. در حالي كه نمي‌دانند كه با اين كار ريشه خود را قطع مي‌كنند.

رئيس جمهور افزود:‌ موجوديت و هويت لحظه‌اي به دست نمي‌آيد و سير تاريخي است هر جا در حركت ملت انقطاعي صورت بگيرد آنجا نقطه آسيب‌پذيري يك ملت است. همين دوره قاجار و پهلوي سعي كردند ما را از سير تاريخي‌مان قطع كنند و چه آسيب‌هايي بر ملت و مسير پيشرفت ملت‌مان وارد شد. به جايي رساندند كه حيثيتي از ايران در دنيا باقي نماند.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: براي حفظ امروز و ساختن فردا بايد ميراث فرهنگي را حفظ كنيم و اين كار سختي است.

وي ميراث فرهنگي را از اركان يك ملت عنوان و خاطرنشان كرد: بخشي از ميراث فرهنگي ساختمان و بنا است و بخشي نيز نوع نگاه و آئين‌ها است.

رئيس جمهور با بيان اينكه ملت ايران هيچ گاه متجاوز نبوده و خود را تحميل نكرده است، اظهار داشت: ‌اين ويژگي‌هاي ملت ايران از خلال دوران و گذر حوادث صيقل خورده و شكوفا شده است كه ما ادامه همان جريان هستيم اما متكامل‌تر.

احمدي‌نژاد افزود:‌ اگر حرفي براي آينده داريم به اتكاي اين عقبه عظيم تاريخي و فرهنگي خودمان است البته استعمار براي در هم كوبيدن ملت‌هاي بزرگ اولين كاري كه انجام مي‌دهد، اين است كه رابطه آنها را با ريشه‌شان قطع مي‌كند. چرا كه اگر اينگونه شود آن ملت به راحتي تحت مديريت ديگران قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: زماني كه منشور كوروش براي نمايش به ايران آورده شد، عده‌اي اين را متهم كردند. چرا متهم مي‌كنيد بالاخره يا منشور كورش هست يا نيست‌؛‌ همان ملت با آگاهي اسلام را پذيرفت كه اين موضوع تائيد اسلام است. يك ملت آزادانه و آگاهانه اسلام را پذيرفته است.

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود با بيان اينكه منشور كوروش را مي‌آوريم عده‌اي ما را متهم مي‌كنند،‌ نمي‌آوريم عده‌اي ديگر ما را متهم مي‌كنند،‌ گفت:‌ هميشه كارهاي خوب با سختي و دشواري همراه است.

احمدي‌نژاد ادامه داد: كاري كه در صيانت از ميراث فرهنگي در طول دوران و سال‌هاي گذشته انجام شده، افتخار‌آميز است.

وي با بيان اينكه ثبت ميراث فرهنگي كه عمدتاً در دوره دولت نهم و دهم انجام شده از كارهاي بسيار بزرگي است، خطاب به كارمندان و رئيس سابق ميراث فرهنگي يادآور شد: ثبت و صيانت از آثار ملموس ولو با توهين شنيدن از كارهاي بزرگي است كه بنده از همه شما تشكر مي‌كنم.

رئيس‌جمهور همچنين در خصوص بخش صنايع دستي نيز، صنايع دستي را بخش مهمي از ميراث فرهنگي ملت ايران برشمرد و تصريح كرد:‌ بين ملتي كه به زندگي نگاه فرهنگي دارد و با ملتي كه به زندگي نگاه فيزيكي دارد، فرق است.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: در زندگي انسان هنر و زيبايي حرف اول را مي‌زند. در هر ظرفي مي‌شود آب خورد ولي آب خوردن در ظرفي كه كار هنري شده است طعم و اثري ديگري دارد كه همه اينها نشانگر اهميت صنايع دستي است.

وي با بيان اينكه هنر نزد ايرانيان است و بس گفت: تا مي‌گوييم ايران، عده‌اي ناراحت مي‌شوند پس چه بگوييم؟ لابد آنها انتظار دارند كه اسم كشورهايي مثل انگليس و آمريكا را ببريم. در حالي كه ما ايراني هستيم و به آن افتخار مي‌كنيم البته به ايران موحد، پاك و عدالتخواه.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر لزوم گسترش بخش صنايع دستي اظهار داشت: صنايع دستي مثل فرهنگ از دل اين خاك و متناسب با آب و هواي اين منطقه به وجود آمده است و سازگار با اين محيط است كه بايد گسترش دهيم.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بخش گردشگري سازمان ميراث فرهنگي اين بخش را از بخش‌هاي بسيار مهم دانست و تصريح كرد: برخي‌ها فكر مي‌كنند گردشگري تفريح است هر چند تفريح است اما گردشگري يك كار فرهنگي و انساني است.

وي تاكيد كرد:‌ انسان موجودي جهاني است و آرزوهاي حقيقي انسان زماني محقق مي‌شود كه انسان جهاني زندگي كند.

رئيس جمهور با بيان اينكه انسان اسير نژاد، جغرافيا و قوميت انساني است كه خداوند خلق كرده است، گفت: نژاد، قوميت و جغرافيا مانع حركت انسان است. بنابراين گردشگري يكي از راه‌هاي بزرگ و جهاني شدن انسان و برداشتن فاصله‌ها از بين انسان‌ها است.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود تاكيد كرد: آرزوي بنده اين است كه به لحاظ اقتصادي به جايي برسيم كه تك تك ايراني‌ها بتوانند تمام دنيا را بگردند كه برخي‌ها از اين موضوع ناراحت هستند اما بدانند چيزي نمي‌شوند و نترسند چرا كه ملت ايران از دل هزاران حادثه، دين،خداپرستي و شجاعت را حفظ كرده و به امروز رسانده است.

وي با بيان اينكه ملت ايران هر جا برود بيشتر اثر فرهنگي مي‌گذارد تا بپذيرد، تصريح كرد: اگر شرايط را فراهم كنيم ايران بهترين جاي دنيا براي گردشگري است. و اين نژاد پرستي نيست بلكه بازيادآوري يك ماموريت است.

رئيس جمهور با اشاره به انتشار اخباري كه در آن از وجود برخي رانت‌ها در ارائه مجوز ساخت هتل گله كرده و خاطرنشان داشت: به فردي براي ساخت هتل مجوز داده‌اند كه اين موضوع سند جرم شده در حالي كه در همه جاي دنيا براي ساخت هتل و تاسيسات زيربنايي تسهيلات داده و حمايت مي‌كنند تا گردشگري گسترش يابد اما عده‌اي عقب‌افتاده اين را جرم تلقي مي‌كنند كه اگر جرم است ما به آن افتخار مي‌كنيم.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: يك ملت بدون تكنولوژي و صنعت مي‌تواند ادامه حيات بدهد اما بدون فرهنگ هرگز.

وي در قسمت پاياني سخنان خود با تقدير از خدمات بقايي در سازمان ميراث فرهنگي اظهار داشت: از زماني كه بقايي به نهاد آمده، سيبل شده. اين خاصيت نهاد يا عبور از ميراث فرهنگي است. تقاص بايد پس بدهد. البته قبل از ايشان هم اين اتفاق افتاد. انشاءالله خدمات ايشان در حوزه معاونت اجرايي ومسئوليت‌هاي گوناگون به ملت عزيز و اسلام عزيز ادامه پيدا مي‌كند. فرد خدومي كه زندگي‌اش را براي تعالي اين سرزمين و خدمت به ملت ايران و فرهنگ انقلاب اسلامي گذاشته از خدمات و تحول كم نظير ايشان تشكر مي‌كنم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.